T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI ISPARTA İL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜĞÜ

Isparta ITB Berlin Turizm Borsası Fuarında

“TÜRKİYE’NİN GÜL BAHÇESİ” ISPARTA,

ITB BERLİN TURİZM BORSASI FUARI’NDA !

    ALMANYA’nın Berlin şehrinde düzenlenen ve dünyanın en büyük turizm fuarlarından biri olan 45. Uluslararası Turizm Borsası Fuarı (ITB), 9-13 Mart 2011 tarihleri arasında düzenlendi. 180 ülkeden 10 bin firmanın katıldığı fuarda, 110 Türk firması yer aldı. Fuarda, bu yıl Türkiye 3 bin 79 metrekarelik bir stantla temsil edildi. Türkiye’den 51 otel, 29 birlik, 8 valilik ve 22 seyahat acentesi tanıtım yaptı. Berlin şehri ise, havalimanından itibaren Türkiye reklamlarıyla donatıldı. Fuarda Türkiye, simitten Türk kahvesine, Kapadokya’dan Antalyaya tüm renkleriyle tanıtıldı.     
    Türkiye, bu yıl fuar katılımcılarına üç boyutlu gözlüklerle görsel seyahat yaptırırken, inanç turizminde yeniliklere imza attı. Fuardaki Hristiyan ziyaretçilere yönelik özel etkinlikte adak, mum yakma ve dilek tutma töreni yapıldı. Türkiye standına gelen ziyaretçiler, dileklerini küçük bir kağıda yazıp teslim etti. Bu kağıt, adak tutulan bir mumla Tarsus’daki St. Paulus Kilisesi’ne yolculuğa çıkacak. Orada dilek mumu dini bir törenle yakılacak. İlgi duyanlar ayrıca stantta 3 boyutlu gözlüklerle St. Paulus Kilisesi’ni sanal olarak gezme imkanına sahip oldular. St. Paulus Kilisesi, Hristiyanlığın ilk misyoneri ve ilahiyatçısı olarak bilinen Tarsuslu Aziz Paulus’a adandı.
    
Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Özgür Özaslan da, Türkiye’nin bu yıl yüzde 10 artışla 31 milyon turiste ulaşmayı hedeflediğini belirterek, şunları söyledi: “Bu yıl sadece Almanya’dan gelen turist sayısının 4.5 milyonu aşmasını planlıyoruz. Erken rezervasyonlar bunu gösteriyor.
Rusya pazarında çok ciddi artış var. Bu yıl Türkiye’ye gelen Rus turist sayısında yüzde 30 artış olacağı açıklandı. Bunun yanında Körfez ülkelerinde de ciddi bir artış var.   Türkiye’ye en çok turist gönderen ilk 10 ülke arasında ilk 5’i komşu ülkelerimiz. Bu da bizim için önemli.”
    
    Gül diyarı Isparta, turizmin tüm dallarında verdiği hizmetleri ITB Berlin Turizm Borsası Fuarı’nda anlattı! Dağları, gölleri, ormanları, yaylaları, milli parkları ve tabiatı koruma alanları ile adeta cennetin yeryüzüne yansıması olan Isparta, turizmde öne çıkan tarihi ve tabii güzelliklerini dünyaya sundu.  
    
    Batı Akdeniz Bölgesi’nin cömert ili, Türkiye’nin gül bahçesi Isparta, adını uluslararası turizm alanında duyurmak için ITB Berlin Turizm Borsası Fuarı’na katıldı. Dünyadaki gül yağı üretiminin yaklaşık yüzde 65’ini karşılayan Isparta, şimdi de dünyanın dört bir yanından gelen ITB Turizm Borsası katılımcılarını tarihi ve doğal güzellikleriyle Almanya’nın Berlin Şehrinde karşıladı.
    
    Türkiye’nin elma üretiminin yaklaşık yüzde 20’sini üstlenen, bu sayede adının önüne “Türkiye’nin meyve bahçesi” sıfatını da ekleyen Isparta, Davraz Kayak Merkezi, Yalvaç Pisidia Antiokheia Antik Kenti, Sütçüler Adada Antik Kenti, Yazılı Kanyon, Kızıldağ Milli Parkı, Eğirdir Gölü, Gölcük Gölü, Pınargözü Şelalesi, Aksu Zindan Mağarası gibi özgün güzellikleriyle dünya turizmi için bir cazibe merkezi olabileceğinin işaretlerini verdi.  
    
    Kış, kültür, inanç, doğa, spor ve mağara turizmi gibi pek çok alandaki iddiasını Berlin Fuarı aracılığıyla ortaya koyan Isparta, Fuar ziyaretçilerine gül lokumu ikram etti.
    
BAKA Genel Sekreteri Tuncay ENGİN, Isparta İl Kültür ve Turizm Müdürü Abdullah KILIÇ ve THY yetkililerinden oluşan Isparta ekibi, kendilerine ayrılan alanda, DVD, broşür, harita ve 3 boyutlu fotoğraf albümü gibi tanıtım materyalleri ile konuklarını ağırladı. 
    
    Fuar süresince; Isparta Tanıtım DVD’si, Davraz Eurosport DVD’si, Harita, Almanca Davraz Broşürü, Almanca Aksu Zindan Mağarası Broşürü, Almanca Atabey Ertokuş Medresesi Broşürü, İngilizce Yalvaç Broşürü, İngilizce Antiokheia Broşürü, Almanca Isparta Broşürü, İngilizce Isparta Gezi Rehberi, 3 Boyutlu Foto Albümü ve Isparta Afişi olmak üzere toplam 4.000 adet Tanıtıcı Doküman dağıtıldı.